98983.jpg
Muistattekos tämän vielä? Wetterhoffin Sofiaa (joka on ollut tilapäisesti loppu jo parisen kuukautta)
josta on tulossa itselle lapaset. Mutta mistäs mallin repäisen? Haastetta pitää olla ja jännitystä, mutta mallineule ei saa olla raamatun kokoisessa kirjassa. (Se ei mahdu minun käsityöpussiin) Jos juolahtaa jotain nerokasta mieleen, kommentoikaa kiitos.

Sukkia on neulottu niin, että edelleen on neljät kesken ; )
Marmelaatiraitikset sai kilpailijaksi luumulilat raitikset, teinin siniset saunasukat valmistuivat, mutta tilalle tuli ohuemmasta langasta lilat pienemmälle tytölle ja petaalit ovat siinä mihin ne eräässä postauksessa jäivät. Huoh...Mutta kerronpa hauskan jutun tässä teille: valittelin yhtenä päivänä tässä, että kun joku päättelisi nuo langanpäät, niin neuloisinhan minä vaikka armeijalle sukkia. Huokailuni kuultiin, ja poikani 8v. ilmoitti: minä autan sinua! Ja kas vain, sukkasäkki nurin lattialle ja sakset käteen ja naps vain, langanpäät poikki. Tuli siinä kiire hätiin, ettei enempää auteta. Neulaa ei pieni apulainen halunnut käyttää, hänellä on vieläkin traumoja siitä, kun hoitotäti pani ompelemaan Nuuskamuikkusen kuvaa aikanaan perhepäivähoidossa. Että muistakaa tämä, jos aiotte ostaa viattomille sikiöille (anopin lause) ompelukuvia, tiedä minkälaisen kehityshäiriön niillä saatte vielä aikaiseksi!

Eilen ostin kirjaston poistolaarista lehtiä. Suuri käsityökerho ja Parhaat Neuleet ja olipa yksi Novitakin.
Näissä ostoksissa on se huono puoli, että sangen usein onnistun ostamaan semmoisia lehtiä, jotka minulla jo on. Kun omistaa muutaman kuution käsityölehtiä, on aivan mahdotonta muistaa, että onko minulla juuri tämä kyseinen numero vai ei. Ja mikä sirkus aina siitä, kun muistaa hämärästi, että jossakin lehdessä oli kiva malli, mutta mikäs se lehti olikaan ja miltä vuosisadalta. Minulla kun on kumma tyyli, kun uusi lehti tulee, harvoin innostun, että tuo tuossa minun on saatava! Mutta kun se lehti ajelehtii viisi vuotta hyllyssä, niin kappas, jopas alkoi siitä löytymään neuletta vaikka millä mitalla.

Aion mennä sukulaisiin viikonloppuna, joten ei tule neulottua kovinkaan paljoa.