Jotensakin on ollut hiljainen viikko, monessakin suhteessa. Viimeviikkoinen kuuraus hullunkiilto silmissä jätti jälkeensä jonkinlaisen henkisen onttouden ja nyt ei osaa tarttua edes puikkoihin. Papukin on ollut kipeänä (nuhaa vain, onneksi) ja kun hänet on saanut nukkumaan, pistää itsekin mielellään silmät kiinni. Mutta jotain kuitenkin on aloitettu:

532441.jpg

Helmis neuloi tässä taannoin hienon puseron pojalleen. Minä vinguin heti ohjetta, ja tässäpä olisi nyt minun versio puserosta tulossa. (Ohje löytyy Neulenuotteja -blogista.) Silloin aloittaessa tuntui kuningasidealta neuloa nuo nurjat väriraidat, vaan nyt on alkanut epäilyttämään. Keltainen siinä vieressä on minun versio Buttonystä, nuorempi neiti huomautti, ettei hän ole saanut vielä yhtään puseroa. Semmoinen peli ei vetele, tietää jokainen useamman lapsen äiti ja asia oli pikimiten korjattava.

Noista raidoista sen verran vielä, että televisiosta tuli joku propagandaohjelma kuluttamisesta. Ideana siinä oli ainakin, että nuukuus kunniaan. Päätin heti toteuttaa ohjetta ja käyttää erään purkuprojektin langat uusiksi. Muutoin en ole valitettavasti pysynyt teemassa mukana, välttää tuhlausta ja uusien lankojen ostoa.

532465.jpg

Kävin naapurikunnan Kelassa ja samalla reissulla ostin nämä. Petroolien Tennesseiden selitys on se, ettei keltaista ollut myynnissä (sitä olin lähinnä etsimässä) ja seiskaveikkojen se, että ne olivat viimeiset kerät väriään (hei, niitä ei saa sitten enää!). Neulomosta ostin samaan aikaan kartalta poistettuja Samos Lollipop -värejä, keltakirjavaa ja kelta-vihreä-pinkkiä puolisen kiloa. Että se siitä nuukana olemisesta...

532489.jpg

Sitten kävin myös kaupungissa ja nyt olin lujana! Ei lankaa! Mutta tätäpä ostin ja aion lystäillä langan kanssa. Minulla on jemmassa valkoista Paula-merkkistä lankaa, puuvillasekoitetta. Tässä eräs päivä yritin sitä koolata, huonoin tuloksin. Muutenkin olen saanut pettyä aiempienkin koolauksieni tuloksiin, ne eivät ole olleet vedenkestäviä : /  Toivottavasti nyt tarttuu...

Kiitokset kaikille edellisen postauksen vastaajille! Joudun taas lopettamaan lyhyeen, kun Papu ei halua enää blogata ja riitelee minulle isoon ääneen. Hyvää viikonloppua!