Edit klo 19:30 Lisäsin vielä tuonne loppuun juttua, jos jotain haamut ottaa päähän, hypätkää yli!

kun neulova nainen saa käsiinsä Valoanni -lankaa ja virkkuukoukun?
No, aikamoinen sotkuhan siitä tietysti tulee. Valoanni ei ole niitä maailman kiitollisimpia virkattavia ja aivan mahdotonta purkaa. Kahden epätoivoisen lippalakkivirityksen yrityksen jälkeen luovutin ja otin neulepuikot kehiin ja langasta alkoi muodostumaan Kittyville-hat kuopuksen päähän. Vyöttessä oleva varoitus langan nuhjaantumisesta kannattaa ottaa vakavasti.

Joku voi tietysti ihmetellä, miksi pitää neuloa hattua, minnekä se sen huivinsa lykkäsi? Olin neulonut siihen virheen, ja nyt pitäisi purkaa ainakin kolme kerrosta. Virheet masentavat minua, joten muhikoon siellä nyt siihen asti, että saan henkistä lujuutta purkutyöhön.

Koolasin eilen sitten (varaslähtönä) ne Sofiat ja kaksi kerää seiskaveikkaa, joita olin värjännyt jo aiemmin, mutta jotka tarvitsivat vielä "jotain". Ajattelin sellaista liukuväriä, Mango-Grape illusion-Blasting berry. Sitten jostain kellarin uumenista juolahti mieleen, että Strawberryä en ole koskaan kokeillut ja sitäkin liemeksi. Muuten hyvä, mutta BB ja S osoittautuivat saman värisiksi. Ainakin Sofia-kerissä ei vaihtumakohtaa erota mitenkään ja muutenkin punainen jäi enemmänkin hailakan punertavaksi, kuin kunnon äkäisen punaiseksi. Taidan ujuttaa mukaan Black Cherryä...Mutta punainen väri tarttui todella hyvin sormenkynsiin, jotka aiheuttivat hämmennystä kirjastonhoitajassa ja kaupan kassalla ; )
Kun olin kerinyt sen värjäämäni Sofian, huomasin, että olin värjännyt itselleni Novitan karkkiraitaa (sitä pinkki-oranssi-keltaista), jota on ennestään varastossa kilo. Eipä ahdistanut yhtään, ei...

Puutarhaetsivät löytävät kohta murhaajan ja minun on sännättävä, että näen kohtauksen.